Korisno igranje

27.
nov
kategorija: Internet, IT industrija komentari (1)

Informer, 27.novembar 2014.

Srbija nije jedina država sa hroničnim problemom nedostatka zaliha krvi, toliko potrebne za spašavanje života bolesnih i povređenih ljudi. Naprotiv, mnogo zemalja je primorano da sprovodi aktivne kampanje za promovisanje dobrovoljnog davanja krvi, dok zavodi za transfuziju pokušavaju na razne načine da pojednostave postupak, uključujući i odlaske direktno do zainteresovanih donora. Ovih dana pročitao sam vest koja otvara zanimljivu temu za diskusiju i razmišljanje.

Naime, jedna mlada kompanija osmislila je sistem prema kome bi prostorije za dobrovoljno davanje krvi mogle biti pretvorene u igraonice računarskih igara. Ideja je da svaki put kada junak u virtuelnom svetu bude povređen, aparat uzme odgovarajuću količinu stvarne krvi iz tela igrača. Naravno, sve se odvija pod nadzorom stručnih lica, a aparati poseduju mehanizme koji sprečavaju uzimanje veće količine nego što je dozvoljeno. Prikupljanje sredstava za ovaj projekat trenutno je stopirano pošto postoje brojne moralne i formalno-pravne implikacije, ali ostaje činjenica da gemifikacija (eng. gamification) u digitalnom svetu povezanom na internet daje odlične rezultate u mnogim oblastima.

Gemifikacija je uvođenje takmičarskog duha, slično kao u video igricama, i u oblastima koje nisu obavezno vezane za zabavu, bilo da se radi o poslovnom softveru ili aktivnostima iz fizičkog sveta. To je ono kada dobijate nagradne poene, bedževe i druge povlastice ukoliko obavite neku radnju na odgovarajući način. Dodatni motiv je mogućnost da se pohvalite prijateljima na društvenim mrežama i uporedite svoje rezultate sa njihovima. E sad, kako ovaj fenomen iskoristiti za motivisanje ljudi na dobrovoljno davanje krvi i spašavanje života?

Vaši komentari (1)

  1. olivera

    Vi lepo pisete da mnoge zemlje sprovode kampanje za dobrovoljno davanje krvi, dobro je i da se sprovode kampanje za zdrav zivot kroz razne edukacije o zdravoj hrani, vitaminima, mineralima za dobru krvnu sliku, promovisati sport za dobru cirkulaciju…
    A preko igrica do davaoca krvi, nije losa ideja uvesti taj takmicarski duh jos da se poklopi da najbolji igrac ima najbolju krvnu sliku, a najveci motiv je biti human pomoci nekome i spasiti nekome zivot.